Ваша підтримка забезпечує створення контенту, існування проєкту і його авторів та авторок

Дорожнє кіно

Лектор/ка

Марія Васильєва

Тривалість 

4 епізоди

Доступно для патронів

У межах курсу наша кінолюдина Маша розповідає про здобутки культових режисерів у жанрі роад-мувіз, а також розкладає по поличках його специфіку – так, аби кінематографічні подорожі продуктивно компенсували вам, здається, нескінченне карантинне сидіння удома.

Про що курс?

Натхненний давньогрецькою літературою, жанр дорожнього кіно або роад мувіз зародився ще на початку ХХ століття та розвивається донині. Культові режисери різних періодів (Джармуш, Вендерс, Ван Сент) реалізували й реалізовують у ньому свій потенціал. У межах курсу розповідаємо про їхні здобутки, а також розкладаємо по поличках специфіку жанру – так, аби кінематографічні подорожі продуктивно компенсували вам, здається, нескінченне карантинне сидіння удома.

Що ви дізнаєтеся?

– історію походження та розвитку жанру роад мувіз;
– до чого тут давньогрецькі “Енеїда” та “Одісея”;
– особливості жанру: персонажі, візуал, саундтрек;
– як дивитися роботи найбільш характерних представників;
– усе, що можна та не можна, про Джима Джармуша;
– яким чином дорожнє кіно відображало актуальні соціальні тенденції різних періодів;
– як дорога у кіно пов’язана з темою сексуальностиі;
– чому Вім Вендерс великий режисер (суб’єктивна думка нашої журналістки Маші, яку ми радимо вам не оскаржувати).

Що ви дізнаєтеся?

– історію походження та розвитку жанру роад мувіз;
– до чого тут давньогрецькі “Енеїда” та “Одісея”;
– особливості жанру: персонажі, візуал, саундтрек;
– як дивитися роботи найбільш характерних представників;
– усе, що можна та не можна, про Джима Джармуша;
– яким чином дорожнє кіно відображало актуальні соціальні тенденції різних періодів;
– як дорога у кіно пов’язана з темою сексуальностиі;
– чому Вім Вендерс великий режисер (суб’єктивна думка нашої журналістки Маші, яку ми радимо вам не оскаржувати).

Програма курсу

1

Cім запитань та відповідей про роад-мувіз

/4

Жанри кінематографу – концепція динамічна та цікава для дослідження. Більшість із наявних нині мають давнє коріння, втім, перманентно розвиваються, сповнюючись деталями. Починаємо нову рубрику із роад-мувіз та відповідаємо на сім запитань, що зачіпають найважливіші нюанси жанру: походження, центральні компоненти, акценти, художню специфіку та представників.

2

Джим Джармуш у п'яти словах

/4

Американський режисер Джим Джармуш знімає кіно нечасто, проте завжди самобутньо та впізнавано. Його сюжети – прості та парадоксальні водночас, а естетика – зворушлива й приваблива у зафільмованій на плівку буденності. Розбираємо кінематограф режисера на деталі, ніби складну багатогранну мозаїку, й виділяємо з-поміж них найбільш суттєві аспекти.

3

Чотири важливі слова про Віма Вендерса

/4

У матеріалі добираємо найбільш влучні слова до кіномови Вендерса, а також — аналізуємо сюжети та проблематику його картин.

4.1

Нова американська квір-хвиля: Грегг Аракі

/4

Одна із речей, котрі мене дійсно влаштовують у моїй роботі, — це те, що вона повсюдна (прим. від ред.: себто, торкається великої кількости тем). Мої фільми надзвичайно відрізняються один від одного» — сказав у одному із інтерв’ю режисер, представник американської нової квір-хвилі Грегг Аракі.

4.2

Нова американська квір-хвиля: Гас Ван Сент

/4

Розпочати із малобюджетного авторського кіно, згодом гучно про себе заявити перемогами на світових кінофестивалях, та врешті залишитися у крилі «альтернативи», оминувши спокуси масової культури, — сценарій рідкісний та складний до втілення. Американський режисер Гас Ван Сент із ним упорався. Він надихається Стенлі Кубриком, створює музичні композиції зі знаменитим бітником Вільямом Берроузом (і, звичайно, знімав його у своїх картинах), поєднує мистецтво із соціальною критикою та кінематографічно розповідає про Сполучені Штати крізь призму власного досвіду та сприйняття. Розповідаємо про тематику, жанрову специфіку, персонажів та візуальну естетику режисера.

Ваша підтримка забезпечує створення контенту, існування проєкту і його авторів та авторок